Anıtkabir’de sorun kökeni değil, şirkin sembolü olmasıdır!

Yeniakit haber sitesinde yer alan haberde M.Kemal için yapılmış Anıtkabir’in kaynağı ele alınmış. Haberdeki temel perspektifte ise orasının Türklük ya da Yahudilikle bağı sorgulanmış. Bunun üzerinden Anıtkabir’deki semboller örnek verilmiş.

Oysa Anitkabir’deki temel problem, mimarisinin Türklük ya da Yahudiliğe dayanması değil. Anıtkabirin mimarisinin, sembollerin, tören sistematiğinin, insanların mozele önünde tazimi vs. bütün boyutlarıyla ‘ilahlık’ zemininde inşa edilmiş bir Şirk fenomeni olmasıdır.

***

 X kullanıcısının paylaşımı ve iddiaları…

anitkabir-1.jpg

Anıtkabir’e giderken herkesin önüne dikkatlice bakmaları için aralıklı döşenmiş taşlar döşenmiştir. M.Kemal’in huzuruna çıkarken baslar eğik olsun diye. Yolun sağında ve solunda Süleyman tapınağında olduğu gibi 12’şer, toplam 24 aslan figürü vardır. Yahudilerde sağ bedeni, sol ruhu temsil eder. Sağdaki 12 aslan Yahudi’nin dünyadaki konumunu, soldaki 12 aslan ise ulviyetini temsil eder. Ayrica Yahudiler 12 boya ayrılır. Anıtkabir’e Tandoğan kapısından girildiğinde Barış Parkı içerisinde uzanan yoldan aslanlı yolun başındaki 26 basamaklı geniş merdivenlere ulaşılır.

anitkabir-2.jpg

Merdivenin hemen başında biri hürriyet diğeri istiklal olan iki kule vardır. Yahudi İsrail devletini simgeleyen hürriyet kulesindeki kabartmada elinde kâğıt tutan melek figürü ile meleğin yanında şaha kalkmış bir at tasviri vardır. Şaha kalkmış at Yahudi’nin özgürlüğünü, meleğin elindeki kâğıt ise “Yahudi hürriyet beyannamesi”ni temsil eder.

anitkabir-3.jpg

Kulenin önünde üç erkek figüründen sağdaki başına miğferi ve kalın kaputu ile Hz. Süleyman’ı, soldaki ise elinde Tevrat ile Hz. Musa’yı sembol eder. Ortada Hz. Davut vardır.

anitkabir-4.jpg

Heykellerin yüzlerinde derin bir acı ifadesi vardır ve bu da Yahudi halkının asirlardir bağımsız bir devleti olmamasının hüznüdür. Diğer kulenin önündeki kabartmada ise elinde kılıç tutan Süleyman figürü bulunur ama bu kılıç, Osmanlı kılıcı değil tapınakçıların ayin kılıcıdır.

anitkabir-5.jpg

Elini ileriye uzatmış diğer kabartma ise Osmanlı’nın Filistin’den kovuluşunu simgeler. O elin altında küçük bir ağaç vardır. O ağaç Kudüs’ü ve ilerde kurmayı hayal ettikleri Büyük İsrail’i simgeler. Ağacın altındaki küçük tümsek Siyon Tepesi’ni işaret eder. O ağacı koruyan bir erkek figürü Yahudi milletini simgeler.

anitkabir-6.jpg

Kulenin iç duvarında çiftçilik yapan Yahudiler ile onları koruyan kılıcını uzatmış bir Yahudi figürü vardır. Bununla Filistin’e göçecek Yahudilerın korunmasına işaret edilmiştir. 23 nisan kulesine baktığımızda ayakta bir kadın ve elindeki kâğıtta 23 Nisan 1920 yazar, diğer elinde ise anahtar vardır. Misak-ı milli kulesinde ise dağınık Yahudilerin bir araya toplanması tasvir edilmiştir.

anitkabir-7.jpg

Yanında bir kılıç kabzasını kavramış üst üste dört el vardır. Kudüs’teki 4 katli tapınağı temsil eder. Yanında zayıf ve güçsüz elin tuttuğu sönmek üzere olan bir meşale vardır. Bu da Osmanlı’yı sembolize eder.

anitkabir-8.jpg

Hemen yanında güçlü bir elin gökyüzüne doğru kaldırdığı ışıklı bir meşale daha vardır bu da ışık bayramı olan Hanuka’yı temsil eder.

anitkabir-9.jpg

Mozoleye çıkan 42 basamak Kabala’daki mertebeleri simgeler.

anitkabir-10.jpg

Şeref holunun 27 kirişten oluşan tavan ve yan tavan kirişleri Hz. Süleyman’ın 27 yaşında ölen İsrailoğullarını doğuran hanımını temsil eder. Şeref holunun yan duvarında 12 bronz meşale vardır; bronz sertlik, sıkıntı ve sabrı temsil eder.

anitkabir-11.jpg

İsrailoğulları 12 boyun birleşmesinden oluşur. Şeref holundeki lahit tasının altında bulunan mezar odası ise Yahudilerce kutsal olan sekizgendir. Yahudilerde sekiz yeniden doğmayı ve başlamayı simgeler. Onlara göre Kamal burada yeniden hayata başlamıştır. Zohar ve Kabala’da 8’in anlamı çok derindir. Yahudilere göre tanrı, yaratışının 8. günü tekrar işine geri dönmüştür.

anitkabir-12.jpg

Böylece 8. gün yeni bir başlangıcı temsil eder. Sağ tarafta iki at, bir genç, bir kadın ve bir erkek figürü vardır. Bunlar Yahudilerin Filistin’den sürgününü simgeler. Genç erkek ise yumruğunu havaya kaldırmış Birgün dönüp öcümüzü alacağız” cümlesini temsil eder. Hemen solunda iki yahudi kadın ve bir çocuk ve üzerlerinde M. Kemal’a çelenk sunan bir Yahudi zafer meleği vardır. M.Kemal mumyalanmıştır.

anitkabir-13.jpg

Anıtkabirde hiç İslami sembol yoktur. Cenaze töreni resmi de yoktur. Aslanlı yoldaki aslanların Türklükle ilgisi yoktur. Türkün sembolü aslan değil kurttur. Aslan Yahudilikte kutsaldır. M.Kemal, Yahudi okulu olan Fevziye Mektebinde okumuştur. Öğretmeni Şemsi Efendi, Sabetay Sevi’nin torunu ve gerçek adı Simon Zwi olan dönme bir Hahamdır!

Başa dön tuşu